ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید خانه در ترکیه : همه ی ما میدانیم که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود همیشه یکی از۵ گزینه ی اصلی ما ایرانی ها برای مهاجرت بوده است.

این کشور بدلیل توسعه ی روز افزون ، آب و هوای متنوع ، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک بین سه قاره ، و خیلی دلایل دیگر همیشه ترجیح بیشتر سرمایه گذاران ، مهاجران و دانشجویان بوده است.

راههای مختلفی برای اقامت در ترکیه وجود دارد که میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید. ولی یکی از راههای سریع برای گرفتن شهروندی در ترکیه ٬ خرید خانه در ترکیه میباشد.

طبق قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند با خرید خانه در ترکیه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار حق شهروندی از کشور ترکیه دریافت کند.

خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری امن و مطمئن میباشد. باید به این نکته توجه کنید که با توجه به رشد و توسعه ی اقتصادی ترکیه خرید ملک در ترکیه علاوه بر اخذ شهروندی ، باعث میشود سرمایه ی شما در مدت زمان کمی ، افزایش چشم گیری داشته باشد.

ترکیه یک کشور پرجمعیت و جوان میباشد ، از طرف دیگر سالیانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگرد از سراسر جهان از این کشور بازدید میکنند ، پس ترکیه پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

کشور ایران بدلیل تحریمهای مختلف در زمینه ی تجارت بین المللی همیشه دچار محدودیت هایی بوده که شما با اخذ شهروندی در ترکیه براحتی میتوانید این موانع و محدودیت ها را پشت سر گذاشته و تجارت و کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

قوانین خرید ملک در ترکیه :

طبق قانون شماره ۳۵ املاک و اراضی ترکیه که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند ملک و اراضی در ترکیه خریداری نماید به شرطی که مساحت کل این املاک و اراضی از ۳۰ هکتار فراتر نرود و همجنین در محدوده ی منطقه ی نظامی قرار نگرفته باشد.

بر اساس این قانون اتباع خارجی میتوانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملکی از قبیل مسکونی ، تجاری ، اراضی و… را خریداری نمایند.

شما میتوانید با مراجعه به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی در ترکیه ، در مورد ملک یا اراضی که قصد خرید دارید استعلام کنید .

اتباع خارجی در صورتیکه اراضی خریداری کنند باید طی دو سال اقدام به شروع ساخت کنند و طی این دو سال پروژه را به وزارت مربوطه معرفی نمایند. همچنین پروژه های تجاری بایستی مراحل اداری خود را طی کرده و اقدامات لازم را قبل از شروع پروژه انجام دهند.

در صورت عدم رعایت موارد زیر قرارداد خرید شما باطل خواهد شد:

۱-در صورتیکه ملک خریداری شده موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شود.

۲- در صورتیکه ملک مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و یا سازمانهای امنیتی تائید نگردد.

۳- اتمام مهلت قانونی برای شروع پروژه.

۴- نداشتن پایان کار طبق پلنی که به وزارت مربوطه ارائه شده است.

همچنین اتباع خارجی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند بایستی دارای تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشند. اتباع کشور ایران مجاز به خرید میباشند.

خریدار و یا وکیل قانونی وی باید فرم درخواست خود را برای انجام مراحل قانونی نقل و انتقال سند و امور اداری قبل از معامله و عقد قرارداد را به وزارت مربوطه ارجاع دهد.
تاخیر در ارائه ی این فرم بالطبع موجب تاخیر انتقال سند خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه :

۱-سند ملک و کلیه ی اطلاعات شامل محل دقیق قرار گیری ملک ، آدرس، مختصات زمین و همچنین تائیدیه ی سازمان ثبت اسناد در مورد هویت مالکیت ملک در ترکیه

۲- مدارک خریدار از جمله پاسپورت و کارت شناسایی که به ترکی ترجمه ی رسمی شده و توسط نوتر تائید گشته.

۳- پرداخت عوارض شهرداری

۴- دو قطعه عکس شش در چهار از خریدار و فروشنده

۵- دو نفر شاهد

۶- حضور وکیل با ارائه ی اصل و کپی وکالتنامه با ترجمه ی رسمی مورد تائید وزارت خارجه و دادگستری

۷- حضور مترجم رسمی

اقامت با خرید خانه در ترکیه :

اتباع ایرانی بدون ویزا به مدت ۹۰ روز میتوانند در ترکیه اقامت کنند. اما خرید خانه در ترکیه یکی از روشهای مطمئن برای گرفتن اقامت و شهروندی در ترکیه است.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما با خرید خانه ترکیه  با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار نیز میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید ولی حق شهروندی به شما اعطاء نخواهد شد.

حق شهروندی فقط به آندسته از اتباع خارجی داده میشود که ارزش ملکی که در ترکیه میخرند بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد.

در مورد مزایای حق شهروندی در ترکیه در این لینک  مفصل توضیح داده ایم .

کسانیکه اقدام به خرید خانه ترکیه با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار کرده اند ، ابتدا برای دو سال و سپس برای سه سال اقامتشان تمدید میگردد و بعد از اتمام ۵ سال از زمان خرید خانه ترکبه شخص میتواند با مراجعه به اداره ی مهاجرت اقامت دائم خود را دریافت دارد.

برای کسانیکه که بعد از خرید خانه اقامت دو ساله و سپس اقامت سه ساله دریافت میکنند ، احتمال رد درخواست اقامت دائم وجود ندارد. این اشخاص بعد از ۵ سال پاسپورت ترکیه را دریافت خواهند کرد و از مزایای شهروندی ترکیه برخوردار خواهند شد.

بر اساس قوانین جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده کسانیکه اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزش بالای ۲۵۰ هزار دلار مینمایند در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید خانه در ترکیه حتما از افراد مجرب و کاربلد کمک بگیرید ، چون شما حداقل ۵ سال در این خانه زندگی خواهید کرد در نتیجه قبل از خرید مواردمختلفی را در نظر بگیرید. به طور مثال امکانات رفاهی محل ، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و…

شما ۹۰ روز میتوانید در ترکیه بدون ویزا حضور داشته باشید پس حسابی فرصت دارید تا همه ی جوانب را بسنجید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

و نکته ی بسیار مهم : در ترکیه انتقال مالکیت فقط از طریق مدارک رسمی و ثبتی در دفتر اسناد رسمی و با امضاء هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده و یا وکیل رسمی آنها صورت میگیرد.

مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه :

خواندن این مقاله زمان زیادى را از شما نمى گیرد ولى شاید شما را از بسیارى از مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه آگاه سازد .

شاید این روزها تبلیغات بسیارى در مورد خرید ملک در ترکیه یا شهر هایى مثل خرید خانه در استانبول ، خرید خانه در ازمیر ،خرید خانه در آنتالیا یا دیگر شهر هاى ترکیه به چشمتان مى خورد . و وعده هایى مانند اقامت دائم یا شهروندى و دریافت پاسپورت کشور ترکیه را مى شنوید .

اینها تا حدى درست است اما نکات بسیارى است که باید بدانید تا در مسیر درست خرید ملک در ترکیه قرار بگیرید و قبل از خرید بهتر است از قوانین حاکم در کشور ترکیه در مورد خرید ملک اطلاعاتى را جمع آورى کنید که خریدى هوشمندانه داشته باشید.

 

خرید ملک در ترکیه در کدام شهر مناسب است

هر کدام از شهر هاى ترکیه مزایا یا معایب مربوط به خود را دارد که شما با توجه به هدفتان از خرید ملک باید این شهر ها را انتخاب کنید. در ادامه یک آنالیزى از شهر هاى ترکیه که بیشتر ایرانى ها براى زندگى یا خرید ملک در ترکیه انتخاب مى کنند را برای شما ارائه خواهیم داد.

خرید خانه در استانبول :

در واقع استانبول پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه است و حدود ٢٠میلیون نفر جمعیت دارد و قلب تجارت و کسب و کار کشور ترکیه است و شهرى زنده که در هر ساعت از شبانه روز زندگى در آن جریان دارد

به علاوه به خاطر آثار تاریخى، طبیعت زیبا و مراکز خرید فراوان انتخاب شماره یک توریستها است. یعنى شما هر آنچه را از زندگى توقع دارید ، مى توانید در این شهر پیدا کنید.

بالاى شهر یا پایین شهر استانبول کجاست؟

استانبول با توجه به وسعتى که دارد تقریبا ٢برابر تهران! به جز چند منطقه اعیان نشین که خانه هاى آن منطقه هم اکثرا قدمت تاریخى دارند شما در آن مناطق هم میبینید که قشر ضعیف در حال زندگى هستندو هم غنی .

تقریبا همه قشر هاى جامعه در همه جاى شهر زندگى میکنند و استانبول از لحاظ شهرسازى جورى است که همه مایحتاج روزانه زندگى تان را در محله خود مى توانید پیدا کنید و تقریبا در همه محلات مراکز خرید لوکس هم وجود دارد.

اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید و نمى خواهید در اطراف خانه شما بافت بومى نشین باشد بهترین انتخاب محلات غرب استانبول خواهد بود محلاتى مثل بیلیک دوزو ،باهچه شهیر و اسنیورت

به خاطر اینکه قدمت این مناطق استانبول جدید هست خیابان کشى ها و نحوه شهرسازى مدرن دارند و هر آنچه از زندگى مدرن شهرى را انتظار دارید در این مناطق وجود دارد به علاوه مجاورت در بزرگراه ها و سیستم هاى حمل و نقل عمومى نزدیکى به ساحل دریا مراکز خرید لوکس از دیگر مزایاى این مناطق بشمار مى آید

و ازهمه مهمتر قیمت بسیار مناسب ملک نسبت به امکانات آن که مانند هتل هاى لوکس و پنج ستاره است و اکثر خانه ها در این مناطق به صورت برج ها و رزیدنس هاى لوکس است یا به صورت شهرک هاى بسیار با امنیت و پر امکانات.

یکى دیگر از مزایاى خرید خانه در استانبول این است که هر وقت شما تصمیم به فروش آن بگیرید به مراتب بسیار راحت مى توانید آن را به نقدینگى تبدیل کنید و مثل شهر هاى دیگر ترکیه مشترى اول و آخر آن نباشیداز محاسن دیگر خرید خانه در استانبول وجود مگا پروژه هایى است که در حال ساخت هستند که دولت ترکیه سرمایه گذارى ویژه اى در این زمینه انجام داده و همه این پروژه ها باید تا سال ٢٠٢٣که جشن ١٠٠سالگى جمهورى ترکیه است باید به اتمام برسند

پروژه هایى مانند کانال استانبول ،فرودگاه جدید که با اتمام کامل آن بزرگترین فرودگاه جهان خواهد شد و… که همه این عوامل باعث ارزشمندتر شدن ملک شما در استانبول خواهد شد.

منبع

  • شهاب منصوری
  • ۰
  • ۰
مهاجرت به ترکیه

11
دسامبر

اقتصاد ترکیه از نگاه موسسات و نهادهای مالی و اعتباری بین المللی به عنوان یک بازار نوظهور و رو به رشد ارزیابی می‌شود. ترکیه از لحاظ وضعیت اقتصادی رتبه هفدهم در جهان و ششم در اروپا به شمار می رود. رشد اقتصادی این کشور برای سه ماهه اول سال 2018 بالغ بر 7،2 درصد، سه ماهه دوم 5،3 درصد و سه ماهه سوم 1،6 درصد بوده است.

یکی از مهمترین معضلات اقتصادی ترکیه در طی سال 2017 و 2018 کاهش محسوس ارزش لیر در برابر دلار بوده است. به گونه ای که نرخ هر یک دلار آمریکا در برابر لیر از 3.5 لیر در سال 2016 به 5،4 لیر در سال 2018 رسید. این امر موجب دو رقمی‌شدن نرخ تورم در این کشور طی سال های 2017 و 2018 و رسیدن آن به رقم 20.3 درصد نسبت به نرخ تک رقمی آن در سال 2016 شده است. ترکیه با داشتن ذخایر 564.8 تن طلا در میان ده کشور دارای بیشترین ذخایر طلا در جهان قرار گرفته است. شاخص اعتماد اقتصادی این کشور در سال 2018 بالغ بر 75.2 واحد اعلام شد.

اقتصاد ترکیه

ترکیه  در سال های اخیر توانسته است به موازات پیشرفت های صنعتی در زمینه کشاورزی نیز به پیشرفت­های قابل توجهی دست یابد و چهارمین تولید کننده سبزیجات و ششمین تولید کننده میوه در جهان به شمار آید. بر اساس گزارش بانک جهانی و OECD ترکیه از لحاظ تولید محصولات کشاورزی بین کشورهای جهان رتبه هفتم را دارا است.

بنا بر اعلام منابع رسمی میزان تولید محصولات کشاورزی ترکیه در سال 2018 بیش از 85 میلیارد دلار و میزان اشتغال در این بخش بالغ بر 6 میلیون نفر است که از این حیث دارای سهم 19 درصدی در میزان اشتغال می ­باشد. متوسط صادرات محصولات کشاورزی ترکیه در حدود 16 تا 18 میلیارد دلار و میزان واردات آن نیز در حدود 4 تا 6 میلیارد دلار در سال است.

 ترکیه به لحاظ بدهی خارجی با رقمی‌بالغ بر 457 میلیارد دلار در رتبه 28 دنیا و به لحاظ جذب سرمایه‌های خارجی در رتبه 22 جهان قرار دارد. این کشور در سال 2017 بالغ بر 11 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده و در هشت ماهه سال 2018 نیز موفق به جذب 7 میلیارد دلار سرمایه خارجی شده است.

مهم ترین شرکای تجاری ترکیه در صادرات

: آلمان، انگلستان، عراق، ایتالیا، آمریکا

بودجه ترکیه برای سال 2018 شامل 696 میلیارد لیر درآمد، 762 میلیارد لیر هزینه و 66 میلیارد لیر کسری بودجه بوده است. در بودجه بخش عمده درآمدهای پیش بینی شده از محل مالیات، تجارت و گردشگری تامین خواهد شد.

ترکیه از لحاظ جذب گردشگر دارنده رتبه ششم جهان بوده و براساس اعلام سازمان آمار ترکیه، در سال 2018 بالغ بر 46،1 میلیون گردشگر خارجی به این کشور سفر کرده ­اند. درآمد ترکیه از محل گردشگری برای سال 2018 بالغ بر 29،5 میلیارد دلار اعلام گردید.

بیشترین گردشگران خارجی که به ترکیه سفر کرده اند متعلق به کشورهای روسیه، آلمان و بلغارستان بوده اند. هواپیمایی ترکیش ایر با دارا بودن بیش از 300 فروند هواپیما موفق به حمل 75،2 میلیون مسافر در سال 2018 شده است.

کاهش ارزش پول ملی ترکیه:

کاهش ارزش لیر به عنوان واحد پول ملی ترکیه در برابر دلار آمریکا از ابتدای سال 2018 آغاز و تا پایان سال نیز ادامه داشته است. به باور کارشناسان اقتصادی ترکیه، این کاهش ارزش به معنای بروز بحران ارزی در ترکیه می ­باشد. بررسی نرخ ارز در بازار ترکیه نشان داد که ارزش پول ملی این کشور در 8 ماهه نخست سال 2018 حدود 38 درصد سقوط کرده است.

در اوایل سال 2018، قیمت هر دلار 3.75 لیر در بازار ترکیه معامله می‌شد اما این نرخ در نیمه دوم سال به رقم بی سابقه 7 لیر رسید و رکورد جدیدی را در بازار ترکیه ثبت کرد. البته نرخ یورو نیز با رشد کم نظیری از رقم 6.1 لیر به 7.7 لیر رسید. بروز تنش میان آنکارا و واشنگتن بر سر محکومیت حبس کشیش آمریکایی و نگرانی‌ها از دخالت اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سیاست‌های پولی از اصلی‌ترین دلایل کاهش ارزش لیر عنوان شده است.

بعد از آزادی کشیش آمریکایی توسط ترکیه و بازگرداندن وی به آمریکا و متعاقب آن تشکر و قدردانی ترامپ از اردوغان، به یکباره نرخ لیر در برابر دلار تقویت و نرخ هر لیر در برابر دلار به زیر 7 و در پایان سال به کمتر از شش لیر رسید.

افزایش نرخ دلار در برابر لیر و وابستگی ترکیه به منابع انرژی از خارج کشور سبب شده تا نرخ هر لیتر بنزین به 6.94 لیر و نرخ تورم به 17.9درصد افزایش یابد.

کاهش ارزش لیر در برابر دلار سبب شده تا قیمت کلیه اجناس در ترکیه افزایش یابد و در این اثنا برخی از تولیدکنندگان و اصناف نیز به احتکار کالاها روی آورده که در نتیجه آن نرخ تورم به 20،3 درصد افزایش یابد.

تهدیدات تحریمی آمریکا علیه ترکیه و دیپلماسی اقتصادی

در سال 2018 در پی اعمال تحریم از سوی دولت امریکا بر علیه برخی کالاها و شخصیت های ترک، دولت ترکیه برای جلوگیری از اثرات برنامه تحریمی آمریکا بر اقتصاد ترکیه، دیپلماسی اقتصادی را فعال تر کرد. در این راستا اردوغان رئیس جمهور ترکیه و وزرای تیم اقتصادی دولت با مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی و سایر کشورها از قبیل روسیه، رایزنی گسترده ­ای داشتند.

وی همچنین با روسای شرکت های بزرگ و مطرح در این دو کشور نیز جلسات و نشست­ هایی را برگزار و از آنان جهت سرمایه گذاری و انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری و در ترکیه دعوت به عمل آورد.

دولت ترکیه همچنین موضوع تجارت با واحدهای پول ملی ترکیه با سایر کشورها و برنامه مقابله با استیلای دلار بر روابط تجارت خارجی ترکیه را در دستورکار خود قرار داد.  به عنوان نمونه اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان نشست کشورهای ترک زبان در قرقیزستان به موضوع تجارت با واحدهای پول ملی میان اعضای این شورا تاکید کرد و اعلام داشت، دیگر انجام تجارت خارجی با دلار به عنوان یک مانع در روبط دیده می‌شود با تاسف و تاثر می خواهم یادآوری کنم که یک دوره بسیار سخت و حساس را که اصول و قوانین بین المللی با گستاخی زیر پا گذاشته می‌شوند، پشت سر می‌گذاریم. ما باید از وابستگی به دلار در تجارت خارجیمان رهایی یابیم و به تجارت با واحدهای پول ملی خود روی آوریم.

همچنین در سال 2018 استراتژی توسعه  صادرات ترکیه تا سال 2023 که توسط وزارت اقتصاد ترکیه و انجمن صادرکنندگان ترکیه در سال 2009  تدوین شده بود، با جدیت ادامه یافت.

هدف  اصلی از  این استراتژی دستیابی به صادرات 500 میلیارد دلاری در سال 2023، مصادف  با یکصدمین سال  تاسیس جمهوری  ترکیه خواهد  بود. در این استراتژی صادرات کشور به طور متوسط سالانه 12 درصد رشد خواهد داشت. ترکیه  به دنبال قرار گرفتن در لیست 10 اقتصاد برتر جهان در سال 2023 و اختصاص 1.5 درصد از سهم تجارت جهانی به خود می‌باشد.

  در این راستا سلسله اقداماتی در  دستور  کار  دولت  ترکیه  قرار دارند که به شرح ذیل است:

 1-اجرای پروژه‌های تحقیق  و توسعه  و ارتقا   قابلیت رقابت بین المللی به منظور افزایش ظرفیت صادراتی

2-افزایش مشارکت در نمایشگاه‌های بین المللی و سایر رخدادهای تجاری  و  مبادله  هیات های اقتصادی

  3-ارتقای قابلیت صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط

  4-جهانی سازی برندهای ترک

  5-تبدیل استانبول به مرکز  مد، نمایشگاه‌ها  و  مرکزیت  تجاری ترکیه

  6-حمایت جدی از صادرات و ارائه خدمات، تسهیلات و پشتیبانی مالی به آن

  7-تعدد و تنوع در خوشه‌های صادراتی  برای  دستیابی  به  قابلیت رقابت در بازارهای جهانی

  8-اصلاح و توسعه قابلیت خدمات بخش حمل و نقل ترکیه

اهداف و برنامه‌های اقتصادی دولت ترکیه  تا سال 2023 (صدمین سال تاسیس جمهوری ترکیه)

در سال 2018، اردوغان رئیس جمهور ترکیه در موارد متعدد بر اهمیت توسعه اقتصادی ترکیه تاکید نموده و اعلام داشت دولت ترکیه برنامه‌های از پیش تعیین شده خود برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود در صدمین سال تاسیس جمهوری ترکیه در سال 2023 را از یک دهه قبل آغاز کرده است و در همین راستا در 5 سال باقیمانده تلاش خواهد کرد اهداف کلان ذیل محقق گردد:

  • افزایش تولید ناخالص ملی ترکیه به سطح 2 تریلیون دلار
  • افزایش جمعیت کشور به 82 میلیون نفر
  • دستیابی به درآمد سرانه ملی 25000 دلار
  • افزایش صادرات کالا به 500 میلیارد دلار
  • دستیابی به حجم تجارت خارجی به 1 تریلیون دلار
  • افزایش تعداد شاغلین به رقم 30 میلیون نفر و کاهش بیکاری به کمتر از 5 درصد
  • اشتغال به تحصیل صد در صدی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دایر بودن دانشگاه در همه استان ­ها
  • بیمه تمامی‌شهروندان و اختصاص 210 پزشک برای هر 100 هزار نفر
  • وسعت دو برابری خطوط راه آهن نسبت به رقم فعلی و 15000 کیلومتر بزرگراه
  • اتمام پروژه‌های تونل زیر دریایی مرمره در استانبول و گذرگاه خلیج استانبول – ازمیر
  • احداث یکی از 10 بندر بزرگ جهان در ترکیه
  • تبدیل ترکیه به مرکز لجستیک سه قاره
  • احداث دست کم 3 مرکز نیروگاه هسته ای
  • دستیابی به رقم جذب 50 میلیون نفر گردشگر و درآمد 50 میلیارد دلاری حاصل از آن

منبع

  • شهاب منصوری
  • ۰
  • ۰

افراد با اهداف مختلفی به دنبال مهاجرت به ترکیه هستند که بی شک از مهمترین این مهاجرت ها می توان به مهاجرت سرمایه گذاری اشاره کرد. از مزیت های اقامت در این کشور می توان به مواردی از جمله داشتن برتر پاسپورت جهان و بازدید از کشورهای عضو شینگن اشاره کرد.

مهاجرت به ترکیه

آیا شما نیز به دنبال مهاجرت به سوی کشور ترکیه هستید؟ آیا می دانید که مهمترین مزایا و معایب مهاجرت به کشور ترکیه کدام می باشد؟

ترکیه یکی از کشورهای آسیایی است که در محل گذرگاه به قاره اروپا واقع شده است و امروزه در بسیاری از صنایع توانسته است پیشرفت بسیار چشمگیری داشته باشد که از مهمترین صنایع آن نیز می توان به صنعت گردشگری و توریسم اشاره کرد. امروزه بازار مهاجرت به ترکیه بسیار گرم و بیشتر شده است به طوری که روزانه بسیاری از افراد برای اقامت در ترکیه، راه های بسیار متنوعی را در پیش می گیرند تا بتوانند به آسانی و بدون بروز مشکلی مهاجرت خود را شکل داده و از این طریق اقامت دائم این کشور را به دست آورند. از دیگر انواع مهاجرت ها به سوی کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل

–         مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری

–         مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خرید ملک

–         مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ازدواج

–         مهاجرت به ترکیه از طریق تخصص

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

مطمئن ترین راه های اخذ اقامت در ترکیه

اگر شما نیز قصد دارید تا در آینده بسیار نزدیک مهاجرتی را به سوی کشور ترکیه داشته باشید، می توانید با اخذ و دریافت مشاوره ها و راهنمایی های لازم در این خصوص از وب سایت اینترنتی ما، به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به مهاجرت خود نمایید. از مطمئن ترین راه های اخذ اقامت در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         خرید ملک در ترکیه : یکی از راه های اخذ اقامت این کشور و مهاجرت به سوی آن، خرید ملک خواهد بود که در این روش متقاضیان می توانند از راه های قانونی اقدام به خرید ملکی در کشور ترکیه نمایند که البته در مورد مساحت و مبلغ مورد نیاز برای خرید این ملک را نیز می توانید با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

–         سرمایه گذاری در ترکیه : یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کشور ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور است به طوری که با ایجاد یک کسب و کار یا سرمایه گذاری در یکی از صنایع این کشور، می توانید به راحتی اقدام به اخذ اقامت این کشور نمایید.

اقامت ترکیه با اجاره خانه
اقامت ترکیه با اجاره خانه

مزایای مهاجرت به ترکیه

مزایای مهاجرت به ترکیه یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که بسیاری از افراد این راه را برای اقامت در یکی از زیباترین کشورهای جهان انتخاب می کنند. از مهمترین مزایای مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         مراحل مهاجرت شما بدون بروز مشکلی در حدود 3 ماه به طول می انجامد

–         با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید به 148 کشور دنیا به راحتی سفر کنید.

–         پاسپورت این کشور جزء 30 پاسپورت برتر جهان می باشد.

–         با اخذ پاسپورت این کشور می توانید از خدمات درمانی رایگان برخوردار باشید.

–         دریافت تابعیت این کشور، تابعیت سابق شما را از بین نمی برد.

–         امکان سفر و بازدید از کشورهای عضو شینگن با پاسپورت ترکیه امکان پذیر می باشد.

–         امکان رشد و پیشرفت کسب و کارهای تاسیس شده در کوتاهترین زمان ممکن

  • مهاجرت به ترکیه

معایب مهاجرت به ترکیه

در مقابل مزایای مهاجرت به کشور ترکیه، یک سری از معایب نیز وجود دارد که مهاجران بایستی درباره این موارد نیز اطلاعاتی را در دست داشته باشند که از مهمترین این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         تداخل و شوک فرهنگی

–         یادگیری زبان استانبولی برای گذراندن کارهای روزمره

–         پرداخت مالیات های بسیار بالا در این کشور

–         رقابت کردن با شرکت های بسیار قوی و نامدار در بسیاری از صنایع

 

–         بالا بودن هزینه های زندگی و اقامت در این کشور

  • شهاب منصوری
  • ۰
  • ۰

هزینه اقامت ترکیه 2019

هزینه هایی که باید برای گرفتن اقامت پرداخت شوند، یکی از مهمترین بخشهای مهاجرت است، پس مطالب این صحفه سایت تایماز رو با دقت مطالعه فرمایید.

ابتدا باید بدانید که هزینه اقامت ترکیه در مقایسه با سایر کشور ها، بسیار ارزان تر است و خبر خوب  اینکه گرفتن اقامت ترکیه کار سختی نیست.

با توجه به اهمیت مقدار هزینه هایی که باید برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه پرداخت کنید، مطالب مفیدی رو برای شما عزیزان تهیه کردیم.

 

 هزینه اقامت ترکیه (یکساله):

صفر تا صد هزینه اقامت ترکیه ، 1000 تا 1500 لیر است ( بسته به سن و تعداد نفراتی که اقامت ترکیه میگیرند)

ریز این هزینه ها بدین شکل است:

پول خاک برای یکسال 80 دلار ( با لیر امروز حدود 500 لیر)

پول کارت اقامت 75 لیر، 6 قطعه 4*6 مبلغ 25 لیر

هزینه نوتر (برابر اصل کردن اجاره نامه) 90 لیر

هزینه دریافت تکست نامبر و راندوو 50 لیر

بیمه سلامت 200 تا 400 لیر

اجرت تشکیل پرونده و انجام صفر تا صد کار 100 تا 200 لیر

ایاب ذهاب به گوچ اداره سی در روز راندوو به عهده کارگزار شماست.

 

هزینه اقامت ترکیه (مبلغ اجاره خانه ) :

هزینه اجاره خانه یک خوابه در شهرهایی مثل آنتالیا آلانیا و استانبول  از 1000 لیر ماهیانه شروع میشود ( اجاره ماهیانه 1000 لیر بدون لوازم منزل)
1500 لیر با وسیله (تمامی لوازم کامل خانه)
پول پیش (دپوزیت ) :  به اندازه مبلغ اجاره یک ماه، بدون وسیله
پول پیش (دپوزیت ) : به اندازه مبلغ اجاره دو تا شش ماه، با وسیله (البته این مقدار کاملا سلیقه ای بوده و توسط صاحبخونه مشخص میشود)
شارژ ماهانه : 200 لیر
هزینه   کمیسیون بنگاه طبق تعرفه املاک ترکیه  : به اندازه اجاره یک ماه، که برای یک خونه 1000 لیری  1000 لیر کمیسیون میشود

هزینه اجاره خانه دوخوابه بدون لوازم  از 1800 لیر ماهیانه شروع میشود

برای دیدن موارد بیشتر به سایت ما مراجعه کنید 

 

هزینه اقامت ترکیه (هزینه خورد و خوراک و مواد غذایی در ترکیه) :

قیمت خوراکی در خیلی از موارد مخصوصا میوه ها ارزانتر از ایران و کیفیت بسیار مرغوب تر است

پرتقال کیلویی 3 لیر، سیب کیلویی 2 لیر، سیب زمینی کیلویی 3 لیر، هندوانه کیلویی 3 لیر، گردو با پوست کیلویی 25 لیر
بطور مثال دونر کباب ظرف بزرگ با سیب زمینی و ماست و سالاد 20 لیر  / ساندویچ 10 لیر

هزینه اقامت ترکیه (هزینه خرید لباس در ترکیه) :

در گذشته قیمت لباس در ترکیه از ایران ارزانتر بود ولی به دلیل کاهش ارزش پول ایران، قیمت لباس همانند ایران است .
برای مثال یک کاپشن و بلوز  و شلوار از برند ال سی وایکیکی یا دفکتو رو میتونید با  مبلغ 200 تا 300 لیر (قیمت فعلی لیر 2400 تومان )خریداری کنید .

 

هزینه اقامت ترکیه (سایر هزینه ها و قیمتها در ترکیه) :

هزینه خرید سیم کارت 60 تا 100 لیر (بسته به اپراتور) برای مثال قیمت سیمکارت ترکسل 100 لیر است

قیمت خرید ماشین حدود نصف قیمت ایران هست
به طور مثال با 100 میلیون میشود یک تویوتا کرولا مدل 2014 خرید .
لوازم برقی تا حدود کمی از ایران بالاتر است

هزینه حمل و نقل حدودا 4 برابر ایران است
بنزین حدود 15 برابر ایران است !!! قیمت یک لیتر بنزین  7 لیر .
تاکسی ها همه به صورت دربست کار میکنند و ورودی 5 لیر
متروبوس(اتوبوس تندرو در لاین مخصوص ) (قابل تردد به همه جای شهر ) فقط با 3 لیر
دولموش (ون)  3 لیر معمولا اطراف یک منطقه را پوشش میدهد .

هزینه اب و برق و گاز با توجه به مصرف شما
در برج ها بین 300 تا 600 لیر
در اپارتمان ها بین 100 تا 300 لیر
شارژ ماهیانه
در برج ها تا 700 لیر
در اپارتمان ها 100 تا 400 لیر

 

 

اقامت توریستی یکساله ترکیه:

این نوع اقامت ۳ ماهه است و برای ایرانیان بدون ویزا در نظر گرفته شده است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که افراد می‌توانند ۳ ماه در این کشور اقامت توریستی داشته باشند

اما نمی‌توانند به فعالیت تجاری یا تحصیلی در این کشور بپردازند، بلکه تنها می‌توانند مثل توریست‌ها در آنجا استراحت و اقامت داشته باشند.

 

اجاره خانه و اخذ اقامت کشور ترکیه (اقامت یکساله):

با اجاره کردن خانه در ترکیه به راحتی میتوانید نسبت به گرفتن اقامت ترکیه بصورت سالیانه و یا شش ماهه اقدام کنید و با خیال راحت و بتونید در ترکیه اقامت داشته باشید.

شرایط اخذ اقامت کشور ترکیه با خرید ملک دقیقا مشابه با اجاره کردن خانه در ترکیه هست و تفاوتی ندارد

(متاسفانه اخیرا در شبکه های ماهواره ای تبلیغات سود جویانه و دروغین در رابطه با اقامت دایم با خرید ملک در ترکیه صورت می گیرد)

البته دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه روش خاص خودش را دارد که برای اطلاع از شرایط این نوع اقامت ، اینجا کلیک کنید

هزینه اقامت ترکیه

 

اقامت کاری در ترکیه:

دستمزد ها :
برای کارهای گارسونی و بسته بندی …
1200 تا 1500 لیر
برای کارهای تخصصی مثل نجاری جوشکاری …
2500 تا 3500 لیر
ارایشگری و خدمات زیبایی خانم ها
1500 تا 3000 لیر حقوق
یا بصورت درصدی ( 60% مبلغ از خدمات را به شما میدهند)

 

اقامت کاری در ترکیه مثل اقامت کاری در کشورهای دیگر دارای شرایط خاصی است که امکان دریافت آن را کم می‌کند.

اول این که برای گرفتن این اقامت باید شما از طریق یک کارفرما یا یک شرکت معتبر از طرف ترکیه دعوت به کار شوید، اما این خود به آسانی امکان‌پذیر نیست.

ابتدا این کار با شرایط و نیازهای خود در میان مردم کشور ترکیه آگهی می‌شود و در صورت نبودن فردی برای همکاری با این شرایط، این کار در میان مردم دیگر کشورها آگهی می‌شود.

چنانچه از طریق وزارت کار ترکیه، هیچ فردی با این شرایط در این کشور نباید بی‌کار باشد تا افراد بتوانند از کشورهای دیگر مثل ایران برای این کار اقدام کنند.

لذا چنانچه قصد مهاجرت به ترکیه برای کار داریدبهترین و راحت ترین روش همان اجاره خانه و اخذ اقامت کشور ترکیه(اقامت یکساله) است.

 

منبع

  • شهاب منصوری
  • ۰
  • ۰

اقامت ترکیه

اقامت ترکیه (مهاجرت به ترکیه) به دلیل روشهای ارزان قیمت دریافت اقامت و همچنین به دلیل شرایط اقتصادی و تجاری ترکیه مورد توجه قرار گرفته است.

این اقامت می تواند از طریق خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه انجام شود، موسسه حقوقی آسو ایران وکیل اقامتی شما در کل پروسه اقامتی و تمدید و شرایط قانونی اقامت همراه شما خواهد بود. با ما تماس بگیرید.

 

آشنایی با ترکیه

ترکیه کشوری است در خاورمیانه و قسمتی از آن در اروپا واقع است (اوراسیایی). با این حال چندیست که در تلاش است به اتحادیه اروپا بپیوندد بصورتی که تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ اروپا شرکت می‌کند.

ترکیه به نوعی فصل مشترک قاره‌های آسیا و اروپاست و به همین دلیل فرهنگ آن هم تلفیقی از هر دو فرهنگ شرق و غرب است.

 

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در پایتخت کشور ترکیه ( شهر آنکارا ) شامل هزینه های خوراک، پوشاک، تحصیل فرزندان، هزینه خرید و یا اجاره ملک و منزل و… را می توانید در این مقاله بصورت تفصیلی مشاهده نمایید.

 

 

 

ترکیه، اقامت ترکیه

 

اقتصاد ترکیه

یکی از مواردی که موجب جذابیت دریافت اقامت ترکیه شده، اقتصاد پویا و قدرتمند این کشور است.

اقتصاد در ترکیه ترکیبی از اقتصاد مدرن و سنتی بر پایه کشاورزی است.

اقتصاد ترکیه با سرعت در حال خصوصی‌سازی است با این حال هنوز دولت در بخش‌هایی چون بانک‌داری، حمل‌ و‌ نقل و ارتباطات نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 

دریافت اقامت ترکیه 

درطی دوماه می توان با شرایط ذیل اقامت ترکیه را دریافت کرد:

  •  بدون سرمایه گذاری
  •  عدم نیاز به مدرک تحصیلی یا مهارت
  •  عدم نیاز به مدرک زبان
  •  شهروند درجه ۱
  •  عدم نیاز به حضور در ترکیه
  •  تسهیل در اخذ ویزا و اقامت کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا
  •  انجام پروسه در طی دوماه
  •  محدودیت سنی ندارد
  •  برای همه اعضای خانواده

 

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از روشهای خوب و راحت و مطمئن برای دریافت اقامت کشور ترکیه، اخذ اقامت از طریق خرید ملک می باشد.

خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است و طبیعتاً در شهر استانبول گران تر است. اما می توان در شهرهای دیگر مانند آنتالیا، ازمیر، آنکارا ملک خریداری نمائید و با دریافت اقامت ترکیه در هر شهری که دوست دارید زندگی کنید.

آیا می توان بدون خرید ملک اقامت ترکیه را دریافت کرد؟ {بله}

در واقع صرفاً با اجاره ی ملک مسکونی می توان اقامت ترکیه را به دست آورد.

این روش، طرفداران زیادی دارد و اغلب ایرانیان که به روش های ارزان قیمت به ترکیه مهاجرت کرده اند (اقامت ترکیه را گرفته اند) از این روش بوده است.

اجاره ماهانه از ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر ترکیه در شهرها و مناطق مختلف است.

در این نوع اقامت شما به راحتی مجاز به تردد در بین ایران و ترکیه هستید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

پیشنهاد ما برای شما در خصوص اقامت ترکیه، همین روش است که نیاز به خرید ملک نمی باشد.

همچنین برای اشخاصی که قصد خرید ملک دارند نیز توصیه می شود تا با حضور و سکونت در ترکیه و با آگاهی لازم از شرایط و قیمت ها نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمائید.

در این صورت اشخاص و آژانس ها نمی توانند یک ملک را که شما در خصوص آن اطلاعات ندارید (چون هنوز به ترکیه نرفته اید و سکونت و آشنایی ندارید) را با چندین برابر قیمت به شما بفروشند.

موسسه ما با ارائه ساز و کار لازم و انجام کار به صورت مرحله ای، شما را در جریان مراحل اخذ اقامت قرار خواهد داد.

این موارد را نیز در قرار داد فی ما بین ذکر نموده است.

ویزای ترکیه

آیا ایرانیها برای سفر به ترکیه ویزا نیاز دارند؟ {خیر}

حسب توافق بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه ایرانیان می توانند بدون ویزا (صرفاً با داشتن پاسپورت) به ترکیه سفر کنند (زمینی یا هوایی) و به مدت ۹۰ روز آنجا حضور داشته باشند.

بدیهی است پس از ۹۰ روز باید ترکیه را ترک کنند.

اطلاعات در مورد ترکیه

ویزا چیست؟

اجازه ورود به کشور دیگر با درج:

۱_تعداد روز مجاز حضور در کشور مقصد

۲_تعداد ورود مجاز به کشور مقصد ۱بار / ۲بار / چندبار ( Single / Duble / Multiple ) 

۳_نوع ویزا: توریستی/ بازرگانی/ دانشجویی/ ویزای ملی 

تحصیل در ترکیه

{در دانشگاه های ترکیه}

مقطع کارشناسی (لیسانس)

کارشناسی در ترکیه

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه و دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند می توانند در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه یوس (YOS) مخفف yabanci uyruklu oğrenci sınavı شرکت کنند و شامل ۸۰ سوال هوش و ریاضی و هندسه می باشد و در هرسال در آپریل (اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

مدرک دیپلم می تواند در هر یک از رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش باشد.

دانشگاه های ترکیه مانند ایران برای ورود به دانشگاه ها از یک آزمون ورودی استفاده می کنند و آن را مبنایی برای پذیرش دانشجو قرار می دهند.

البته قابل قیاس با کنکور ایران نیست و فقط یک آزمون ساده است.

هر دانشگاهی این آزمون را به صورت جداگانه برگزار می کند.

نمره این آزمون که هر سال یک بار برگزار می شود نقش مهمی در انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه فرد دارد.

 

 

ترکیه، اقامت ترکیه

 

 کارشناسی ارشد در ترکیه حداقل ۲ سال می باشد

برای ورود به این دوره داشتن مدرک و نمره مناسب آزمون YOS برای برخی رشته و دانشگاه ها الزامی است.

زمان درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه برای دوره کارشناسی ارشد دو ترم بهار و پائیز است.

 

تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا

دانشگاه های ترکیه هر سال ۲ بار لیست رشته های مورد نیاز خود را برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی اعلام می نمایند.

بر این اساس متقاضیان، رشته خود را انتخاب و درخواست خود را به دانشگاه ارسال می کنند.

تعداد واحدهای لازم برای گذراندن تحصیلات تکمیلی معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی است. نیمی از این واحدهای درسی به صورت کلاسی و نیمی پایان نامه است.

‌این‌ دوره‌ شامل‌ دو تا چهار نیم‌ سال‌ کلاس‌ درس‌ و حداقل‌ ۴ نیم‌ سال‌ برای‌ پژوهش‌ است.

قبل‌ از شروع‌ پژوهش، دانشجو باید امتحان‌ جامع‌ را با موفقیت‌ بگذراند.

نوشتن‌ پایان‌ نامه‌ دوره‌ دکترا و دفاع‌ موفقیت‌آمیز از پژوهش‌ انجام‌ شده، شرط‌ اعطای‌ مدرک‌ دکتراست.

 

✍️ تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه

💠 دانشگاه های پزشکی ترکیه دارای اعتبار علمی خوبی بوده و کارت بین المللی طبابت پس از فارغ التحصیلی ارائه میدهند.

💠 دانشگاه های پزشکی زیادی در ترکیه وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

💠 جامعه بزرگ دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه هستند

💠 طول دوره دندان پزشکی ۵ و پزشکی ۶ سال است.

💠 زبان تحصیل در ترکیه انگلیسی و ترکی می باشد و داشتن مدرک زبان ضرروی است.

💠 رشته هایی مانند پزشکی که دانشجویان با پزشکان و بیماران این کشور سروکار خواهند داشت یادگیری ترکی الزامی می باشد هرچند دانشگاههای صد در صد انگلیسی زبان هم وجود دارند.

در بقیه رشته ها نیز دانشجویان آزادند ترکی یا انگلیسی را در دانشگاههای دو زبانه انتخاب کنند.

💠 هر سال تحصیلی شامل ترم پاییز ( از اکتبر تا ژانویه ) و ترم بهار ( از فوریه تا ژوئن ) می شود.

💠 برای محاسبه هزینه زندگی در ترکیه می توان اینگونه در نظر گرفت که هزینه ها تقریباً مشابه با ایران است.

💠 دانشجویان در ترکیه از تخفیف ویژه برای استفاده از حمل و نقل عمومی برخوردار هستند.

 

 قابل توجه پزشکان محترم

اجازه کار همزمان با تحصیل در ترکیه  برای دانشجویان رزیدنتی ممنوع می باشد.

 

 

ترکیه، اقامت ترکیه

 

ترکیه، اقامت ترکیه
  • شهاب منصوری