ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

  • ۰
  • ۰

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

موردی که احتمالا این روزها زیاد به گوشتان خورده، سرمایه‌گذاری در کشور موفق و در حال پیشرفت ترکیه به منظور دریافت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور است!

همان طور که پیش‌تر در مطلب شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه به این موضوع به طور مفصل پرداختیم، به طور معمول ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به مدت 3 ماه در یک بازه 180 روزه در ترکیه اقامت داشته باشند. این دانشجویان در صورت تحصیل در این کشور، با استفاده از کارت اقامت یکساله، تا زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه، مجاز به اقامت در این کشور هستند.

دریافت حق شهروندی و اقامت ترکیه

بنابر اخبار euronews، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه با تصویب قانونی جدید، مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت حق شهروندی در ترکیه را از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار کاهش داده است.

این بدین معنی است که شما می‌توانید با خرید ملکی با حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه، نسبت به دریافت کارت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید.

چرا سرمایه گذاری در ترکیه منطقی است

حال باید دید که خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه به چه اندازه می‌تواند برای شما مفید باشد؟ بگذارید از چند جنبه به این سوال متداول پاسخ دهیم:

  • قیمت زمین و ملک در ترکیه در قیاس با وضعیت تورم و قیمت املاک در ایران از وضعیت بهتری برخوردار بوده و مناسب‌تر است. از این رو میانگین قیمت هر مترمربع خانه در استانبول 3961 لیر (تقریبا 9.5 میلیون تومان) است. البته این قیمت در مناطق دیگری همچون منطقه گرانقیمت بشیکتاش از متری 25 میلیون تا 120 میلیون تومان متغیر است.

در عین حال خرید ملک در مناطقی نظیر بیلیکدوز استانبول با قیمت تقریبی متری 2646 لیر ( 6.5 میلیون) و یا شهرهای دیگر این کشور نظیر آنکارا با میانگین قیمت 1861 لیر (4.3 میلیون) هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت.

  • با توجه به استقبال روزافزون گردشگران و دانشجویان بین‌المللی برای حضور در ترکیه، بدون شک در کنار هتل‌های این کشور، آپارتمان‌ها و خانه‌های خریداری‌شده توسط سرمایه‌گذاران ایرانی، گزینه خوبی برای اجاره و کسب درآمد مناسب از این طریق خواهد بود. حتی در حال حاضر برخی از ملک‌ها در ترکیه با گارانتی اجاره به فروش می‌رسند!
  • بنابر آخرین آمار سال 2018، پاسپورت کشور ترکیه در رنکینگ جهانی دارای رتبه 39 دنیاست. این بدین معنی است که دارنده پاسپورت ترکیه بدون نیاز به ویزامجاز به ورود به 72 کشور دنیانظیر قطر، کره‌جنوبی، مالزی، برزیل و آفریقای جنوبی است.

دارنده پاسپورت ترکیه همچنین امکان ورود به کشورهایی نظیر کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی را با صدور ویزای فرودگاهی خواهد داشت و در عین حال امکان دریافت ویزای آنلاین برای ورود به کشورهایی نظیر استرالیا و عمان را دارد.

در کنار این موارد باید به این موضوع اشاره کنیم که اعتبار پاسپورت ترکیه از پاسپورت ایرانی بالاتر بوده و پروسه دریافت ویزای سایر کشورهای دنیا نظیر ویزای شینگن با حق شهروندی و پاسپورت ترکیه به مراتب نسبت به پاسپورت ایرانی آسان‌تر است.

البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که کشور ترکیه در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و در صورت موفقیت در این امر، پاسپورت این کشور با جهشی باورنکردنی، از اعتبار بسیار بالاتری نسبت به حال حاضر برخوردار شده و امکان ورود بدون محدودیت به 26 کشور حوزه شینگن برای دارنده پاسپورت ترکیه وجود خواهد داشت.

  • اما به دلیل نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و شباهت‌های اقلیمی این دو کشور، می‌توان گفت که بازار بین‌المللی و فعال ترکیه، سکونت، تحصیل و کار در این کشور را به گزینه‌ای منطقی و مناسب برای بسیاری از ایرانیان تبدیل کرده است.

دریافت پاسپورت ترکیه

روال دریافت پاسپورت ترکیه و حقوق شهروندی

زمانی که شما موفق به خرید ملک قانونی در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا شوید، باید به اداره ثبت زمین و املاک این کشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضای حقوق شهروندی ترکیه را ارائه دهید.

پس از آماده‌سازی و ارائه مدارک و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزیابی مدارک و اسناد انتقال وجه بانکی خرید ملک شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز کاری و بررسی مدارک، نامه تاییدیه حق شهروندی ترکیه را به متقاضی ارائه می‌دهد. سپس فرد باید با در دست داشتن این نامه به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و برای مجوز اقامت درخواست دهد.

با دریافت مجوز اقامت و تاییدیه حق شهروندی، فرد بایستی برای نهایی‌سازی درخواست خود به اداره کل جمعیت و شهروندی ترکیه مراجعه نماید. لازم به ذکر است که پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندی Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنکارا دنبال می‌شود و پروسه دریافت حق شهروندی این کشور تا حداکثر 30 روز کاری به اتمام می‌رسد.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک کمتر از 250 هزار دلار

نحوه اخذ اقامت توریستی ترکیه از ابتدای سال 2020 میلادی دچار تغییراتی خواهد شد. بر این اساس، اتباع خارجی به مدت یک سال اجازه اقامت توریستی در ترکیه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه اقتصادی مانند ژاپن، کانادا، آمریکا و… از این قانون مستثنی خواهند بود.


شهروندان ایرانی نیز بعد از یک سال اقامت توریستی در ترکیه امکان تمدید اقامت خود را نداشته و باید حداقل یک سال از زمان به پایان رسیدن این نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا برای اخذ آن اقدام نمایند. بنابراین افرادی که از اقامت توریستی برای حضور در کشور ترکیه استفاده می‌کنند بعد از پایان یافتن مدت اقامت خود باید روش‌های دیگری را برای اخذ اقامت پیدا کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و خرید ملک در این کشور اشاره داشت.

 

همان‌طور که گفته شد با خرید یک ملک با حداقل قیمت 250هزار دلار می‌توانید شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید. اما بسیاری از افراد هستند که یا چنین سرمایه‌ای را نداشته و یا تمایلی به این میزان سرمایه‌گذاری ندارند. آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا با خرید یک ملک در ترکیه به هر قیمتی، اقامت این کشور را به دست بیاورند. بنابراین در صورتی که تنها اقامت در ترکیه برای شما اهمیت داشته و قصد اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور را ندارید می‌توانید با سرمایه کمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت ترکیه را نیز به دست آورید.

تخفیف ویژه نیلگام برای خرید ملک در ترکیه تا سقف 50هزار دلار

تاکید دولت ترکیه بر این موضوع است که حداقل ارزش ملک خریداری‌شده توسط اتباع خارجی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نباشد. از این رو فرد باید با استفاده از مشاوره وکیل و کارشناسان ملکی معتبر و قابل اطمینان، پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزیابی قیمت آن به صورت تخصصی بپردازد.

اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات جدید مشاوره و خرید ملک گروه شرکت‌های نیلگام، از ارزیابی موقعیت و صحت قیمت کارشناسان نیلگام برخوردار شده و بدون نگرانی با تخفیف 10 تا 20 درصدی، ملک موردنظر خود را خریداری نمایید.

این بدین معنی است که با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه 

در مدت زمان کمی، از تمامی مزایای پاسپورت و حقوق شهروندی این کشور برخوردار می‌شوید.

همراهی نیلگام از لحظه انتخاب ملک تا دریافت پاسپورت ترکیه

هرچند می‌شود بخشی از فرآیند انتخاب و خرید ملک را به صورت غیرحضوری و با وکالت انجام داد، اما پیشنهاد می‌شود پس از عقد قرارداد با گروه شرکت‌های نیلگام، به صورت حضوری به کشور ترکیه آمده و از نزدیک گزینه‌های موجود را مشاهده و ارزیابی کنید. به طور کلی پروسه خرید ملک با خدمات گروه شرکت‌های نیلگام به شرح زیر است:

  • استقبال نماینده نیلگام از متقاضی خرید ملک در ترکیه و همراهی و ارائه مشاوره تخصصی تا زمان پسندیدن و خرید ملک
  • انجام کلیه اقدامات لازم پس از خرید ملک از قبیل پروسه حق شهروندی، ترجمه و تائید مدارک، دریافت کارت اقامت و پاسپورت ترکیه توسط نماینده نیلگام
  • تسهیل امور انتقال وجه خرید ملک و یا Change کردن ارز موردنیاز توسط نیلگام

عموما گذراندن مراحل قانونی دریافت حقوق شهروندی و پاسپورت ترکیه، پس از خرید ملک واجد شرایط در این کشور حدود 2 ماه زمان خواهد برد. اما ‌می‌توان با دریافت فرم تاییدیه ملک از طرف دولت ترکیه، پیش از دریافت حقوق شهروندی، نسبت به دریافت مجوز اقامت برای خود و خانواد‌ه‌تان اقدام کنید.

قوانین خدمت سربازی برای اتباع خارجی

ممکن است این سوال مهم در ذهن شما هم نقش ببندد که آیا با دریافت حق شهروندی ترکیه ملزم به گذراندن دوره اجباری خدمت سربازی در این کشور هستم؟

پاسخ‌های مختلفی برای این سوال وجود دارد. چنانچه فرزند شما زیر 18 سال باشد، با رسیدن به سن قانونی در این کشور هم‌چون سایر شهروندان ترکیه ملزم به گذراندن این دوره خواهد بود. اما قوانینی برای شهروندانی با دو تابعیت وجود دارد، که باید از طریق وکیل از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

چنان چه از قبل خدمت سربازی را در کشور خود به پایان رسانده‌اید، ملزم به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات آن به دولت ترکیه هستید و در صورتی که سن شما بیشتر از 22 سال است باید با مراجعه به اداره کل جمعیت و شهروندی کشور ترکیه، نسبت به قوانین موجود و استثنائات این دوره برای توابع خارجی اطلاع کسب کنید.

آپارتمان در ترکیه

خرید هم‌زمان چند ملک به ارزش 250هزار دلار

شما می‌توانید به جای خرید یک ملک در ترکیه، چند ملک در این کشور با ارزش پایین‌تر خریداری کنید که در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا برسد. اما برای دریافت حق شهروندی باید برای تمامی ملک‌ها به طور همزمان درخواست دهید. اداره Tapu در صورتی که یک ملک و یا چند ملک در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق‌شهروندی شما را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

تکلیف مالکین قدیمی ایرانی در ترکیه چیست؟

قانون حق شهروندی ترکیه برای افرادی که از قبل صاحب ملک در این کشور هستند، شرایطی را پیش‌بینی کرده است. معاملات ملکی و درخواست‌های حق مالکیت ثبت‌شده در اداره Tapu پس از تاریخ 18.09.2018 شامل قانون اخذ دریافت حقوق شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند. اما اگر شما پیش از این تاریخ ملکی را در ترکیه با حداقل مبلغ ذکر‌شده خریداری کرده باشید و برای ثبت درخواست حق شهروندی ترکیه در سازمان Tapu درخواست خود را ثبت نکرده باشید، تنها در صورتی که اقساط شما تا پس از 19 سپتامبر 2018 ادامه داشته باشد مشمول درخواست حق شهروندی این کشور خواهید شد.

وزارت محیط‌زیست و شهرسازی ترکیه مسئول ارزیابی و سنجش صحت قیمت اعلام‌شده ملک در درخواست متقاضی دریافت حق شهروندی ترکیه است (ارزش ملک بیش از 250 هزار دلار باشد). لازم به ذکر است که تمامی مبلغ ملک موردنظر باید از طریق درگاه بانکی و یا کارت اعتباری بین‌المللی به حساب فروشنده انتقال داده شود.

سرمایه گذاری در ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه برای تمام اعضای خانواده با خرید ملک

برای دریافت حق شهروندی از طریق خرید ملک واجد شرایط در ترکیه (Title Deed) تنها یک نفر می‌تواند با در دست داشتن مدارک خانواده درجه یک خود، مسئول پیگیری کارها و امور دریافت حق شهروندی ترکیه شود.

  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • شهاب منصوری

اخذ اقامت ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی