ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

  • ۰
  • ۰

خرید خانه در ترکیه : همه ی ما میدانیم که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود همیشه یکی از۵ گزینه ی اصلی ما ایرانی ها برای مهاجرت بوده است.

این کشور بدلیل توسعه ی روز افزون ، آب و هوای متنوع ، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک بین سه قاره ، و خیلی دلایل دیگر همیشه ترجیح بیشتر سرمایه گذاران ، مهاجران و دانشجویان بوده است.

راههای مختلفی برای اقامت در ترکیه وجود دارد که میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید. ولی یکی از راههای سریع برای گرفتن شهروندی در ترکیه ٬ خرید خانه در ترکیه میباشد.

طبق قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند با خرید خانه در ترکیه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار حق شهروندی از کشور ترکیه دریافت کند.

خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری امن و مطمئن میباشد. باید به این نکته توجه کنید که با توجه به رشد و توسعه ی اقتصادی ترکیه خرید ملک در ترکیه علاوه بر اخذ شهروندی ، باعث میشود سرمایه ی شما در مدت زمان کمی ، افزایش چشم گیری داشته باشد.

ترکیه یک کشور پرجمعیت و جوان میباشد ، از طرف دیگر سالیانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگرد از سراسر جهان از این کشور بازدید میکنند ، پس ترکیه پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

کشور ایران بدلیل تحریمهای مختلف در زمینه ی تجارت بین المللی همیشه دچار محدودیت هایی بوده که شما با اخذ شهروندی در ترکیه براحتی میتوانید این موانع و محدودیت ها را پشت سر گذاشته و تجارت و کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

قوانین خرید ملک در ترکیه :

طبق قانون شماره ۳۵ املاک و اراضی ترکیه که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند ملک و اراضی در ترکیه خریداری نماید به شرطی که مساحت کل این املاک و اراضی از ۳۰ هکتار فراتر نرود و همجنین در محدوده ی منطقه ی نظامی قرار نگرفته باشد.

بر اساس این قانون اتباع خارجی میتوانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملکی از قبیل مسکونی ، تجاری ، اراضی و… را خریداری نمایند.

شما میتوانید با مراجعه به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی در ترکیه ، در مورد ملک یا اراضی که قصد خرید دارید استعلام کنید .

اتباع خارجی در صورتیکه اراضی خریداری کنند باید طی دو سال اقدام به شروع ساخت کنند و طی این دو سال پروژه را به وزارت مربوطه معرفی نمایند. همچنین پروژه های تجاری بایستی مراحل اداری خود را طی کرده و اقدامات لازم را قبل از شروع پروژه انجام دهند.

در صورت عدم رعایت موارد زیر قرارداد خرید شما باطل خواهد شد:

۱-در صورتیکه ملک خریداری شده موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شود.

۲- در صورتیکه ملک مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و یا سازمانهای امنیتی تائید نگردد.

۳- اتمام مهلت قانونی برای شروع پروژه.

۴- نداشتن پایان کار طبق پلنی که به وزارت مربوطه ارائه شده است.

همچنین اتباع خارجی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند بایستی دارای تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشند. اتباع کشور ایران مجاز به خرید میباشند.

خریدار و یا وکیل قانونی وی باید فرم درخواست خود را برای انجام مراحل قانونی نقل و انتقال سند و امور اداری قبل از معامله و عقد قرارداد را به وزارت مربوطه ارجاع دهد.
تاخیر در ارائه ی این فرم بالطبع موجب تاخیر انتقال سند خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه :

۱-سند ملک و کلیه ی اطلاعات شامل محل دقیق قرار گیری ملک ، آدرس، مختصات زمین و همچنین تائیدیه ی سازمان ثبت اسناد در مورد هویت مالکیت ملک در ترکیه

۲- مدارک خریدار از جمله پاسپورت و کارت شناسایی که به ترکی ترجمه ی رسمی شده و توسط نوتر تائید گشته.

۳- پرداخت عوارض شهرداری

۴- دو قطعه عکس شش در چهار از خریدار و فروشنده

۵- دو نفر شاهد

۶- حضور وکیل با ارائه ی اصل و کپی وکالتنامه با ترجمه ی رسمی مورد تائید وزارت خارجه و دادگستری

۷- حضور مترجم رسمی

اقامت با خرید خانه در ترکیه :

اتباع ایرانی بدون ویزا به مدت ۹۰ روز میتوانند در ترکیه اقامت کنند. اما خرید خانه در ترکیه یکی از روشهای مطمئن برای گرفتن اقامت و شهروندی در ترکیه است.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما با خرید خانه ترکیه  با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار نیز میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید ولی حق شهروندی به شما اعطاء نخواهد شد.

حق شهروندی فقط به آندسته از اتباع خارجی داده میشود که ارزش ملکی که در ترکیه میخرند بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد.

در مورد مزایای حق شهروندی در ترکیه در این لینک  مفصل توضیح داده ایم .

کسانیکه اقدام به خرید خانه ترکیه با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار کرده اند ، ابتدا برای دو سال و سپس برای سه سال اقامتشان تمدید میگردد و بعد از اتمام ۵ سال از زمان خرید خانه ترکبه شخص میتواند با مراجعه به اداره ی مهاجرت اقامت دائم خود را دریافت دارد.

برای کسانیکه که بعد از خرید خانه اقامت دو ساله و سپس اقامت سه ساله دریافت میکنند ، احتمال رد درخواست اقامت دائم وجود ندارد. این اشخاص بعد از ۵ سال پاسپورت ترکیه را دریافت خواهند کرد و از مزایای شهروندی ترکیه برخوردار خواهند شد.

بر اساس قوانین جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده کسانیکه اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزش بالای ۲۵۰ هزار دلار مینمایند در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید خانه در ترکیه حتما از افراد مجرب و کاربلد کمک بگیرید ، چون شما حداقل ۵ سال در این خانه زندگی خواهید کرد در نتیجه قبل از خرید مواردمختلفی را در نظر بگیرید. به طور مثال امکانات رفاهی محل ، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و…

شما ۹۰ روز میتوانید در ترکیه بدون ویزا حضور داشته باشید پس حسابی فرصت دارید تا همه ی جوانب را بسنجید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

و نکته ی بسیار مهم : در ترکیه انتقال مالکیت فقط از طریق مدارک رسمی و ثبتی در دفتر اسناد رسمی و با امضاء هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده و یا وکیل رسمی آنها صورت میگیرد.

مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه :

خواندن این مقاله زمان زیادى را از شما نمى گیرد ولى شاید شما را از بسیارى از مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه آگاه سازد .

شاید این روزها تبلیغات بسیارى در مورد خرید ملک در ترکیه یا شهر هایى مثل خرید خانه در استانبول ، خرید خانه در ازمیر ،خرید خانه در آنتالیا یا دیگر شهر هاى ترکیه به چشمتان مى خورد . و وعده هایى مانند اقامت دائم یا شهروندى و دریافت پاسپورت کشور ترکیه را مى شنوید .

اینها تا حدى درست است اما نکات بسیارى است که باید بدانید تا در مسیر درست خرید ملک در ترکیه قرار بگیرید و قبل از خرید بهتر است از قوانین حاکم در کشور ترکیه در مورد خرید ملک اطلاعاتى را جمع آورى کنید که خریدى هوشمندانه داشته باشید.

 

خرید ملک در ترکیه در کدام شهر مناسب است

هر کدام از شهر هاى ترکیه مزایا یا معایب مربوط به خود را دارد که شما با توجه به هدفتان از خرید ملک باید این شهر ها را انتخاب کنید. در ادامه یک آنالیزى از شهر هاى ترکیه که بیشتر ایرانى ها براى زندگى یا خرید ملک در ترکیه انتخاب مى کنند را برای شما ارائه خواهیم داد.

خرید خانه در استانبول :

در واقع استانبول پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه است و حدود ٢٠میلیون نفر جمعیت دارد و قلب تجارت و کسب و کار کشور ترکیه است و شهرى زنده که در هر ساعت از شبانه روز زندگى در آن جریان دارد

به علاوه به خاطر آثار تاریخى، طبیعت زیبا و مراکز خرید فراوان انتخاب شماره یک توریستها است. یعنى شما هر آنچه را از زندگى توقع دارید ، مى توانید در این شهر پیدا کنید.

بالاى شهر یا پایین شهر استانبول کجاست؟

استانبول با توجه به وسعتى که دارد تقریبا ٢برابر تهران! به جز چند منطقه اعیان نشین که خانه هاى آن منطقه هم اکثرا قدمت تاریخى دارند شما در آن مناطق هم میبینید که قشر ضعیف در حال زندگى هستندو هم غنی .

تقریبا همه قشر هاى جامعه در همه جاى شهر زندگى میکنند و استانبول از لحاظ شهرسازى جورى است که همه مایحتاج روزانه زندگى تان را در محله خود مى توانید پیدا کنید و تقریبا در همه محلات مراکز خرید لوکس هم وجود دارد.

اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید و نمى خواهید در اطراف خانه شما بافت بومى نشین باشد بهترین انتخاب محلات غرب استانبول خواهد بود محلاتى مثل بیلیک دوزو ،باهچه شهیر و اسنیورت

به خاطر اینکه قدمت این مناطق استانبول جدید هست خیابان کشى ها و نحوه شهرسازى مدرن دارند و هر آنچه از زندگى مدرن شهرى را انتظار دارید در این مناطق وجود دارد به علاوه مجاورت در بزرگراه ها و سیستم هاى حمل و نقل عمومى نزدیکى به ساحل دریا مراکز خرید لوکس از دیگر مزایاى این مناطق بشمار مى آید

و ازهمه مهمتر قیمت بسیار مناسب ملک نسبت به امکانات آن که مانند هتل هاى لوکس و پنج ستاره است و اکثر خانه ها در این مناطق به صورت برج ها و رزیدنس هاى لوکس است یا به صورت شهرک هاى بسیار با امنیت و پر امکانات.

یکى دیگر از مزایاى خرید خانه در استانبول این است که هر وقت شما تصمیم به فروش آن بگیرید به مراتب بسیار راحت مى توانید آن را به نقدینگى تبدیل کنید و مثل شهر هاى دیگر ترکیه مشترى اول و آخر آن نباشیداز محاسن دیگر خرید خانه در استانبول وجود مگا پروژه هایى است که در حال ساخت هستند که دولت ترکیه سرمایه گذارى ویژه اى در این زمینه انجام داده و همه این پروژه ها باید تا سال ٢٠٢٣که جشن ١٠٠سالگى جمهورى ترکیه است باید به اتمام برسند

پروژه هایى مانند کانال استانبول ،فرودگاه جدید که با اتمام کامل آن بزرگترین فرودگاه جهان خواهد شد و… که همه این عوامل باعث ارزشمندتر شدن ملک شما در استانبول خواهد شد.

منبع

  • ۹۸/۰۹/۲۳
  • شهاب منصوری

خرید ملک در ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی