ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

ارایه دهنده برنامه تغذیه بدنسازی

  • ۰
  • ۰
شناخت آناتومی بدن و شکل و کارکرد اندام های مختلف برای تمامی افراد می تواند بعنوان اطلاعات عمومی بسیبار مفیدی محسوب شود.زیرا شما می توانید با آگاهی از شکل و محل قرار گیری عضلات و استخوان ها در محل مفاصل بدن از کارکرد غیر طبیعی آنها مطلع شوید حتی با دریافت مشاوره می توانید به انجام فیزیوتراپی در منزل بپردازید و از دردهای مثل درد زانو، کمردرد و غیره رهایی یابید.و به راحتی با دریافت برنامه اصلاحی مانند تمرینات اصلاحی زانو درد و کمرد درد خودتان دکتر خودتان شوید.
اولین قدم برای رسیدن به دانش و آگاهی انجام تمرینات اصلاحی برای اصلاح ناهنجاری های بدن و انجام فیزیو تراپی در منزل برای سالم و به دور از دردهای زانو، کمر، گردن، پا، لگن، شانه، دست ها و ... شناخت ساختار اسکلتی-عضلانی قسمت های مختلف بدن می باشد.ما در این مقاله برای شروع از مهمترین بخش اسکلتی بدن یعنی ستون فقرات و ناهنجاری های مرتبت با آن شروع کرده ایم و در مقاله های بعدی در  بخش تمرینات حرکت اصلاحی گروه فیتسازان به سایر بخش های بدن می پردازیم.
بدن انسان شامل دو مدل تقسیم بندی اندام محیطی یا پیرامونی که همان دست ها و پاها و اندام مرکزی که شامل سر و تنه است. تقسیم بندی دیگر اندام ها شامل اندام فوقانی و تحتانی می باشد.
بخش تنه از سر که محل قرار گیری چشم، گوش، اجزای صورت و مغز(مرکز فرماندهی بدن) ودنده ها و اعما واحشا داخلی بدن و در نهایت ستون مهراه ها که اسکلت و تکیه گاه تنه و همچنین محل عبور عصب نخاعی می باشد تشکیل شده است.
ستون مهره ها در بدن انسان شامل 32 مهره و چهار بخش و قسمت مختلف می باشد که این بخش ها عبارت اند از:
  1. بخش گردنی که شامل 7 مهره می باشد.
  2. بخش پشتی یا تنه که شامل 12 مهره می باشد.
  3. بخش کمری شامل 5 مهره.
  4. بخش خاجی شامل 5مهره.
  5. بخش دنبالچه شامل 3 مهره.
کمر درد و کلا درد های پشت و مشکلات و عوارض ساختاری یا اسکلتی-عضلانی که برای ستون مهره ها بوجود میاد در هر ناحیه از آن بر اساس کار کرد و مدل مفصل مهره ها و همچنین عضلات حرکتی حمایت کننده آنها متفاوت می باشد  .اما چیزی که مشترک هست کمر درد و مشکلات و دردهای ستون فقرات است که دلایل مختلفی از جمله استفاده غیر اصولی از ابزار و وسایل زندگی و همچنین قرار دادن بدن در حالت های ثابت و بدون تحرک برای مدت طولانی و مکرر و همچنین ضعف و ورزش نکردن می تواند باشد.
اگر از قسمت گردن به سمت پایین بررسی کنیم، ناهنجاری های ستون فقرات در بخش های مختلف آن به ترتیب زیر می باشند:
1.تورتیکولی (torticollis) یا (wry neck)
2.گردن کوتاه (klipple_feil syndrome)
3.کاهش گودی گردن (flat neck)
4.سر به جلو (forward head)
5.اسکولیوز (scoliosis)
6.قوس طرفی (sideway curve)
7.کیفوز(kyphosis) یا سیفوز (cyphosis) یا ژیبوزیتی (gibgusity)
8.پشت گرد (round back)  یا (hunch back) یا (hard bump)
9.کاهش گودی کمر (flat back) یا  کیفوز کمری(lumbar kyphosis) یا کاهش لوردوز (hypolordosis)
10.افزایش گودی کمر (hyperlordosis) یا لوردوز(lordosis)
11.افزایش قوس پشتی و گودی کمر (swayback)
12.صاف شدن پشت (flat back)
  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • شهاب منصوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی